söndag 12 juni 2016

Utehelg till ända

Denna helg har vi hunnit med ganska mycket här hemma.
Förutom att världens tvättberg har hittat tillbaka till lådorna har vi gjutit en bordsskiva i betong. Nu ska den snart få sin plats i vardagsrummet. Väntar bara på att betongen ska härda klart. 

Vi har mestadels varit ute och donat med diverse sysslor medan barnen lekt i trädgården. 

Vidare er idag några bilder från helgen. 

I uterummet äts det ofta grillmiddagar. En duk har kommit på bordet och en lavendel har flyttat in. 
 







I orangeriet börjar små gurkor kika fram.
 

 

Blommor på tomatplantorna.
 

En av mina favoritblommor.
 


Ljuvlig chokladblomma.
 


Och en massa lek och bus...




Min stora tjej som har gått ur första klass.
 


 Tog några foton på mina älsklingar innan examen i fredags.
Jag tog själv hand om mina egna elever denna dag. 



Nu ska jag förbereda lite inför morgondagens möte. Nu har jag bara fyra arbetsdagar kvar innan semester. Nästa termin väntar mig nya spännande utmaningar.

Hoppas att ni haft en bra helg!

Kram Maria

Inga kommentarer: