söndag 8 maj 2016

Tvätt och uterumsfix

Ännu en dag med vackert väder!
Idag har jag ägnat mig åt lite gratis träning genom att skrubba hela vårt uterum (planka för planka) med diskborste och såpa. 
Väggarna hade blivit fula med svarta fläckar av alger. Förra sommaren blev det ingen rengöring, vilket syntes lite extra nu.
Tog hett vatten och såpa. Efter blev plankväggen som ny!

Nu är det roligaste kvar! Att piffa med nya stolar, lampor och attiraljer. 
Tanken vara att köpa sex nya stolar, men när vi kom till butiken fanns det bara fem kvar. Nu blir det en ny tur till det blågula varuhuset någon dag efter jobbet...

Planen är att ta de gamla möblerna (klassiska i trä med kryssrygg) till vår sommarstuga i Sälen. Eftersom jag inte hittat något bord ännu så får det gamla bordet vara kvar en stund till. Visar er bilderna på stolarna så snart jag hunnit fota dem. 


Innan var trät fult med algtillväxt. 
 

Efter, som nytt!
 


En liten skymt av de nya stolarna. 
 

Nu ska jag kika lite på högen med prov som ligger och väntar på mig. Tror att de får jobbas undan efter hand i veckan...

Hör gärna av er om ni har önskemål om vad ni vill läsa om här på bloggen!

Kram Maria

1 kommentar:

Inger sa...

Bra tips på rengöringen!

Inger