söndag 29 maj 2016

Att fira världens bästa

Ibland kan man fråga sig vart tiden tar vägen. Min lilla älsklig som nyss var en liten bebis blir imorgon fem år!

Eftersom vi jobbar imorgon hade vi kalas, frukost på sängen och paketöppning idag.
Det blir en tårtbit och ett minipaket imorgon med. 

Min älskade lilla tjej. En tjej som vet vad hon vill, inte räds något, en tjej fylld av energi och av kärlek. Som jag älskar henne!

Denna dag firar vi även mors dag. 
En dag då jag fylls av tacksamhet i hela kroppen. Tänk att jag har välsignats med två underbara döttrar! Enligt mig är detta något av det bästa med hela livet. Att få se två små tjejer utvecklas och formas till olika individer. 

Min egen mor gick bort för tio år sedan. Det känns så länge sedan men ändå som igår. Minnen finns och saknaden, ja saknaden den nästan växer i takt med åren som går. Samtidigt som man bli mer van finns ständigt tomheten. Något som känns lite extra vid alla högtider.
Saknaden blev än mer stor när min älskade farmor också gick bort för några år sedan. Dessa två starka kvinnor är de som har haft mest betydelse i mitt liv. De har alltid funnits där, alltid brytt sig om mig och visat stor omtanke och kärlek. Saknaden över att ha någon som finns bara för mig, någon som hör hur jag mår, den saknaden är obeskrivlig.
Försöker därför berätta så mycket som möjligt om dessa fantastiska kvinnor för mina barn. Att de också ska känna till vilka de var, min älskade mamma Dagny och min lika älskade farmor Stina. Min farmor hann tjejerna träffa. Det bästa hon visste var när vi besökte henne. 

Nu ska jag njuta av en glädjefylld dag efter kalas med släktingar och några kära vänner. 
Lilla Ida har haft nedräkning så länge. Under födelsedagssången skakade hon som ett litet löv, älskade barn. 

Resten av dagen bestod av bus och glädje innan tjejerna somnade gott i sina rum. 

Visar er bilder på den populäraste födelsedagspresenten. 
Det var utan tvekan dockhuset. Lyckan var stor och Ida spenderade hela förmiddagen lekandes i sitt rum. 
Dockskåpet är köpt hos Jollyroom.  Jag bara älskar utsmyckningen och de öppningsbara fönstren. Jag blir nästan som barn igen...












Lägger upp bilder från kalaset imorgon. 
Kameran fick slut på batteri och ligger på laddning. 

 Hoppas att ni har haft en bra helg!

Kram Maria

Inga kommentarer: