lördag 19 mars 2016

Helg

Lördagen drog igång tidigt. Tjejerna vaknade och ville ner och äta frukost. Efter grötfrukost har de som tradition att varje lördag inviga sitt lördagsgodis.

Själv har jag precis inlett en månad utan socker. Jag blir lätt sockerberoende och kände att det nu var dags för lite förändring. Jag är en riktig godisråtta som älskar lösgodis. Att vara utan har faktiskt gått väldigt bra. Det brukar ta några dagar sedan har kroppen vant sig. Är nu inne på dag fyra och har inte speciellt mycket sug. 

Idag ska vi fixa en ny sängram till Idas rum. Junosängen har flyttat ut från vårt sovrum och en madrass har blivit införskaffad. Den ligger nu på golvet i hennes rum. Mannen ska snickra en ram som jag sedan ska måla. Planen är en stoppad sänggavel och en ny sänglampa. Har sett en ljuvligt fin rosa som snart kommer med posten.




Nu ska jag klä på mig och ställa mig i ordning inför besök hos bygghandeln. 

Hoppas att ni får en bra helg!

Kram Maria
 


Inga kommentarer: