fredag 26 februari 2016

Fredag, sjukstuga och surfplatteförbud

Har insett att jag inte hinner blogga så mycket nu när jag jobbar. Får försöka sikta på en gång i veckan framöver. 
Här har vår äldsta dotter Wilma haft halsont och feber sedan i tisdags. Idag är första morgonen som hon är piggare. Även jag har haft ont i halsen och varit hängig. Tråkigt att ha smittats nu när vi precis har varit sjuka. Bara att hålla tummarna att det går över innan lovet och att pappan och lillasyster slipper sjukan. Det vore väl typiskt att bli dåliga precis när vi planerat vår ledighet med lite utomhusaktiviteter. 

Denna vecka har alltså mestadels bestått av att jag och min man turats om att vara hemma och däremellan jobb. Under gårdagen tog jag ett rejält ryck där jag plockade ihop i hela huset. En skön känsla efteråt.

Vi har förresten för en tid sedan infört surfplatteförbud på lördagar. Förra helgen utökad vi förbudet till att gälla hela helgen. Detta är något som jag verkligen kan rekommendera. Vi slipper nu tjat och osämja om plattorna och tjejerna leker istället. Jag upplever det som om alla i familjen tycker att det var en bra idé. Trodde först det skulle bli stora protester, men det blev det inte. Mer tid över för lek, pyssel, spel och andra spontana aktiviteter.

Visar er idag en bild från köket en solig fredag morgon.





Vad hittar ni på i helgen?

Wilma har haft en önskan att se på hockey i Leksand. Hon har haft nedräkning men blir nu hemma på grund av febern. Det får bli en annan gång för henne. Vi har ordnat barnvakt och jag och mannen ska därför åkapå hockey utan barn.För oss är det inte vanligt att vi hittar på något själva. Ska bli riktigt mysigt. Fast jag vet att jag kommer att längta efter tjejerna fastän det bara rör sig om några timmar.

Jag hoppas att min man vill gjuta en bordsskiva till mig i helgen. Har nämligen fått ett underrede till ett soffbord svetsat. Det ska bli så spännande att se om det blir som jag har tänkt mig.

Trevlig helg!

Kram Maria


Inga kommentarer: