måndag 1 februari 2016

Fortsatt sjukstuga

Nu var det ett tag sen som jag kikade in. Här hemma har det sedan en och en halv vecka varit sjukstuga. Det började med att storasyster snabbt fick hög feber i några dagar, därefter lillasyster och sedan blev det min tur. Kan inte riktigt minnas när jag låg orkeslös i feber senast. Nu har jag haft feber i sex dagar och hoppas på att den snart (helst nu) ska ge sig. Håller tummarna för att vakna feberfri imorgon! Har inte haft lust eller ork att ta fram kameran. Att den idag kom fram måste vara ett friskhetstecken.

Det positiva med att vara hemma är att man bara kan vara och mysa med barnen. Idag har jag och lilla Ida sett på filmer, ritat och lekt med lera. Blev även bjuden på restaurang i hennes rum.

Är just nu på jakt efter ett nytt soffbord till vardagsrummet. Brickbordet har hängt med i över tio år och jag börjar bli ganska trött på det. Frågan är vad man ska ha. Mina tankar går i stål, betong eller trä. Men man vet aldrig, det kanske blir något helt annat...

Våra döttrar kommer nästan alltid in till oss på nätterna. Ibland fäller vi ut en extrasäng till storasyster som hon kan lägga sig i.  Ett supertips för er som har barn som vill ligga nära om natten.
Ida har sin säng inne hos oss men vill för det mesta somna i den stora sängen. Så även denna kväll. Bjuder er på lite bilder från kvällens nattning. En av de mysigaste stunderna om ni frågar mig.





Kikar på husdrömmar som går på SVT1. Kan verkligen rekommendera detta program. Just nu är det från min absoluta favorit Maria Olsson Nylanders hem. 

Nu ska jag återgå till min liggpossition i soffan. 

Trevlig kväll!

1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder! Gillar också Husdrömmar, missar inte! Krya på dig! Sjukstuga här också.. kram