lördag 12 december 2015

Reportage kring jul

I helgen är jag med och sjunger i en julkonsert. Fullt med julsånger och därmed också snart jul!
Mina klappar är nästan färdighandlade, bara någon enstaka kvar. 
Jag gillar det där med julklappar. Att få anstränga sig och verkligen försöka hitta något som man vet att personen kommer att bli glad för. Det behöver inte vara något dyrt utan det är själva grejen med att man har tänkt ut något som ska passa just den personen. Min mamma köpte alltid julklappar under hela året för att det sedan skulle vara färdigt till jul. Hon tyckte att det var lika roligt som jag. 

En annan sak som är viktigt för mig och nästan halva nöjet med jul, är att få vara tillsammans med familjen och att få uppleva julafton med de som man tycker om. Har en kollega på jobbet som har hyrt en stor lokal bara för att alla ska kunna vara tillsammans. Alla de som åker hem och är med sina familjer på julafton, det är just det som jul handlar om, att få ha en mysig stund ihop. Denna jul kommer mina systrar till oss och det ska bli jätte mysigt!
När jag var liten samlades alltid hela släkten vid jul. Barnen busade, de vuxna umgicks och det var en evig väntan på tomten. Tänk vilka minnen detta skapade hos mig. Kan faktiskt sakna dessa jular. 

Visar er idag lite bilder från förra vintern som fotades för tidningen Lantliv.  Här hittar ni en länk till reportaget. 


















Foto: Ester Sorri

På många av bilderna syns vår älskade hund Buster. Tänk vad vi saknar honom... Kommer fortfarande på mig själv att smyga in när jag kommer hem sent, smyga så att han inte ska skälla och väcka barnen. Sedan minns jag att han faktiskt inte finns mer. 
Min äldsta dotters pälsdjursallergi har blivit värre sedan han gick bort. Nu får hon både eksem, klåda i ögonen och problem med halsen efter kontakt med djur. Vi håller alla tummar vi kan över att hennes allergi växer bort fort så att vi så småningom kan skaffa en ny hund. Nu lever vi på alla underbara minne som vi har tillsammans. Han har verkligen förgyllt och berikat en del av våra liv! För det är jag honom evigt tacksam. 

Nu ska jag se på lite tv och umgås med min make innan sängen och tröttheten kommer smygande. 

Trevlig kväll!

Kram Maria

1 kommentar:

Från Glam till Damm sa...

Hej,

Jag köpte tidningen Lantliv och läste det fina reportaget från ert vackra hem. Så fint!

I vilket skick var huset när ni började renovera?

Ha en fin dag!

Mvh, Anneli