torsdag 31 december 2015

Året 2015

Då är det dags att summera året som gått. 
Detta år har min man färdigställt orangeriet. Han har jobbat åtskilliga timmar och vi har njutit så av resultatet! Nu kan vi sitta inne i svalkan under heta sommardagar, ta en fika eller bara vara. Det har blivit ett ställe för ro!

Sommaren gav inte så mycket värme och sol. Några veckor blev det ändå, vi passade då på att bada (mest barnen) och leka utomhus på gräset. I slutet av sommaren dog vår käre hund och min bäste vän. Vi saknar honom än, vår älskade Buster. Vi är tacksamma för den tid vi fick och håller nu tummarna över att den äldsta dotterns allergi blir bättre. Sedan Buster dog har hennes pälsdjursallergi utvecklats vilket gör att hon är mycket känslig för djurkontakt.

Året har för mig även inneburit blandade känslor. För att inte bli allt för privat kan jag säga att jag nu är än mer tacksam för livet. Det gäller att ta vara på tiden tillsammans med nära och kära.

Det nya året ser vi fram emot! Min man ska inleda projekt "stuga i Sälen". Vi har hittills dragit avlopp och vatten till stugan. Nu väntar oss ett jobb med att fixa tomten, bygga ut för toalett och hall samt att renovera. Det är mycket arbete som väntar men vi väljer att se framåt mot att kunna tillbringa stor tid i stugan. Spenderade själv stor del av min barndom i Sälen. Det ska bli roligt att nu kunna vara där igen och skapa nya minnen till våra barn. 

Visar er en blandad kompott från mitt 2015. 

Våren och del av sommaren spenderade min man i orangeriet...



När orangeriet blir färdig får jag äntligen börja flytta in möbler och växter!
 


Vi anlade odlingslådor och planterade.



Vi har spenderat stor del utomhus.



Vardagsrummet fick ny grå färg. Detta ledde till ommöblering och ett nytt skåp. 
 

Sedan kom kylan, hösten och vintern. 




Det har blivit julbak.


Nytt överkast och ny matta i gästrummet. 
 

Och till sist, efter en mycket mild höst och förvinter kom det äntligen lite kyla och snö!
 

Vill passa på att tacka alla ni som har kikat in till min blogg! Den har uppdaterats sporadiskt. 
Ett av mina mål för nästa år är att försöka fortsätta uppdatera bloggen. Kanske vågar jag även satsa på en av mina drömmar. Vi får se vad det nya året har att ge.

Gott Nytt År! All lycka önskar jag er inför det nya året!

Kram Maria

1 kommentar:

Inger sa...

Fin, fina bilder och lycka till med dina drömmar!

kram Inger