tisdag 15 april 2014

Påsk

Snart är det påsk igen!
Veckan inleddes med att jag fick vara hemma med mina tjejer eftersom Ida är sjuk. Idag har jag jobbat och har endast två dagar kvar innan det blir påsklov. 

Här hemma har vi tagit in påskris. Har köpt nya fjädrar som jag limmat fast på grenarna. Orkade inte tvinna med ståltråd och att limma funkade super! 

Har två till ris som ni snart ska få se. Barnen har pyntat med fjädrar utomhus. Inne har vi och ställt fram söta påskpynt som de själva gjort. Detta är alldeles lagom mycket enligt min smak. Ska till veckan hjälpa påskharen med lite inhandling sedan är det kalasbestyr. Någon fyller nämligen år snart...

Hoppas ni har det bra och inte har allt för mycket påskbestyr.




Kram Maria

4 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ljuvligt! kram Mia

Johanna sa...

Enkelt och fint!

Kram Johanna

Huset på Backavägen sa...

Gillar verkligen dom där fjädrarna, jättefint!
Kram Anki

Glada linjen sa...

Hej jättefin blogg som du har! Nu finns det både en Blog Hop och en giveaway på min blogg om du skulle vilja delta! http://gladalinjen.blogspot.se/2014/04/blog-hop-blowout.html