tisdag 6 mars 2012

Wilmas nya skrivbord

För en tid sedan kom skrivbordet upp till Wilmas rum! Det var från början turkost och har därför fått en omgång med penseln. Något som intresserar min äldsta dotter just nu är bokstäver. De ritas, skrivs och målas. Idag gjordes det även bokstäver av grönsakerna till middagen. Fick lära mig att gurk- och morotsstavar är perfekta till detta ändamål.

Något helt annat som jag bara måste göra denna vecka är att torka lite fönster. I Wilmas rum kan man knappt se ut. Har inte torkat dessa eftersom det snart ska rivas ner panel och dammas på utsidan, men nu får jag lov i alla fall... Detta är ett av de tråkigaste projekten i huset tycker jag!

Ett litet budgettips på lampa kommer här! Köpte denna lampa på Ikea (tror att den kostade 79kr), målade den sedan vit. Måste dock måla den igen då jag råkade repa hela skärmen... Har letat efter passande lampor, men inte hittat någon som passat prismässigt för ett barnrum. Tycker faktiskt att den blev ganska snygg!

Ha en lovely day!





Kram Maria

1 kommentar:

sa...

Herlig liten skrivepult for Wilma :)
Liker så godt den plakaten og skrivebordsunderlaget

Klem Anette