måndag 6 februari 2012

Kökstankar

Hallå!

Just nu ägnar jag många tankar kring vårt blivande kök. Vi har bestämt oss för att köpa kök från IKEA. Från början var jag helt inne på att välja luckorna Lidingö, nu är jag mer inne på Ädel. Så svårt! Har sett flera fina blogghem med båda dessa kök. Här kan ni se Lidingö. Här och här finner ni två inspirerande hem med ädel.På ritningen ser ni ädel. Ni får tänka er en smegkyl där den grå kylen finns och en rostfri fristående spis.
Vill ni kika på min förra ritning med Lidingöluckan finns den här (lite ändringar har dock gjorts).

Vi kommer även att mura in en vedspis (på samma plats där vi har spisen idag). Vi vill återskapa platsen där den stått från början! Vår köksdel av huset är över 100 år gammal!  

Vad tycker ni? Ädel eller Lidingö? ´






Kram Maria

7 kommentarer:

Villa Hemma sa...

Ädel!

kram

Maria i Lilla villa vita sa...

Hej Maria!

Vad fint ni har det, visst gillar jag ju Ädel, men det har du ju kanske förstått efter att ha varit inne hos mig...

Jag gillar din badrumskommod, är ni nöjda med den?
Är på jakt efter något i den stilen.

Ha en bra dag!

Kram Maria

Anonym sa...

Ädel helt klart!

Anonym sa...

Ädel eller kanske Ramsjö?? Mvh/Ulrika

Julida sa...

Förstår att du tycker det är svårt att välja! Själv skulle jag nog valt Lidingö....

/Ulrika

ansku sa...

Hej =)

Precis samma funderingar hade jag när vi för 5 år sedan planerade vårt köksrenovering :)! Då blev det till slut Lidingö.. jag tänkte då att om jag skulle ångra mig, så blir det inte så dyrt att byta luckorna vid senare tillfälle - vi har så litet kök och inga överskåp ;) Idag skulle jag välja Ädel! Vem vet, man kanske skulle ångra sig då också.. :D Ädel är enklare, Lidingö känns mer lantligt på något sett tycker jag.
Vi ska göra om köket i framtiden (ska bli dubbelt så stor som idag), kanske blir det Ädel då ;)

Kram på dig och ha en fin dag! Själv ska vi till Karlstad sen lite senare idag :)

Ansku

Beas sa...

Åhhh...inget av dem.

INte för att de inte är fantastiska...utan för att jag själv har likande modell - fast från Electrolux Home.

Jag älskar som sagt modellen, men HATAR att stå med tops och tandborste för att komma åt i hörnorna på snickerierna. Det är så ofräscht att ha i kök, det tycker jag i alla fall även fast det är en mycket vacker modell.

Kanske är det bara för att jag AVSKYR att städa som jag tycker så här, men here you go. Jag skulle välja en slät lucka som man lätt kan torka av med en disktrasa och lite såpa så att det blir fräsch igen.

Kram Bea