måndag 9 januari 2012

Vinterdag

Ny vecka!

Idag är det en riktig vinterdag ute! Termometern pekade på -19 grader när vi åkte till dagis på morgonen. När solen kom fram skulle vi ut på en promenad, den hann visserligen försvinna när vi kom ut, men man känner sig så frisk efteråt. Rödrosig och pigg. Känns som om jag behöver all extra energi som jag kan få just nu. Man blir ganska trött av att ha en bebis som vill äta hela nätterna...

I helgen åkte som sagt alla julsaker undan. Nu känns vardagsrummet redo för resten av vintern! Fick hjälp av två busfrön i pjamas när jag skulle städa. Den ena mumsade gott på sin lördagsklubba. Lilla Ida börjar bli så busig. Hon älskar att busa med sin storasyster!

Nu måste jag gå ut och hämta in Ida som sover inbäddad i vagnen. Det ser så mysigt ut när man ser ett litet ansikte sticka fram ur fårskinnet...




Kram Maria

2 kommentarer:

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Vilket underbart foto p dig och dina barn!
Jag är oxå lärare i grunden men har inte jobbat som det på över sju år. Har varit hemma m mina flickor på 4 & 7 år. Innan var jag klassföerståndare p mellanstadiet i 10 år. Nu håller jag på m inredning å vickar ibland som lärare.
Vilka klasser har du å hur länge har du jobbat?

Må så gott!
Kram Fröken Vit

mariasvitabo sa...

Har svarat på din blogg;)

Kram Maria