tisdag 3 januari 2012

2011

Då har det blivit dags för en liten summering av året som gått! Mycket har hänt detta år! Det har varit ett år som inneburit ofantligt mycket jobb med snickring och utbyggnad. Det har för mig även varit jobb på högstadiet innan jag gick hem och fick min älskade lilla dotter Ida!

Vill passa på att tacka för alla kommentarer som ni har lämnat! Blir lika glad varje gång! Det är så roligt att läsa dem!

Tar en titt på hur det har sett ut månad för månad...

Januari

Denna månad var mycket kall och snön låg vit. Våra snickare höll på med takläggning och att färdigställa de sista stommarna inomhus. Brr, ibland frös de mycket och fick komma in och värma sig och äta nybakade lussekatter!


Vi sade även adjö till våra gamla vardagrumsmöbler. Från och med nu blev det några månaders boende på en madrass på golvet. Wilma tyckte dock det var roligt att få en soffa på golvet!

Dörröppning till vårt blivande gästrum sågas upp!


Februari

Bygget håller på för fullt. Jag och Wilma leker medan mannen snickrar för fullt.


Mars

Bara snickring var lediga stund. Själv är jag höggravid och kan inte alls hjälpa till...
Njuter av att det är ordning och reda i vårt sovrum, då resten av huset är byggkaos.



April

Jag räknar ner arbetet och har bara en månad kvar på jobbet. Magen växer och blir stor. Bygget fortsätter och vår stora tjej fyller 3 år!



Maj

Fortfarande snickrar min duktiga make var lediga tid. Vardagsrum och gästrum börjar ta form.
Själv jobbar jag en vecka in i maj för att sedan vänta på att bebisen ska kika ut. Vår dotter kommer den 30 maj ! Hemma har vi en mycket stolt storasyster som har väntat länge på sin lillasyster.





Juni

Vi njuter av vår underbara nyfödda dotter samtidigt som min man målar långt in på morgontimmarna. Mitt i all snickring firar vi även vår ettåriga bröllopsdag!


Juli

Målning och snickring... Vardagsrum börjar att ta form.
Själv myser jag med våra älskade döttrar!



Augusti

Äntligen får vi lön för arbetet! Vardagsrum klart! Gästrum klart! Badrum på g...


Från att ha lister och salningar kvar...

 ...till att kunna flytta in!

 Badrum på g!

September

Hittar mitt älskade månbord som får flytta in i vardagsrummet! Min man sliter med att själv måla hela huset!



Oktober

Vi har dop för vår lilla Ida och vi firar min älskade man på hans födelsedag! Inne njuter vi av att sitta och umgås lite tillsammans!



November

Vårt badrum börjar bli klart! Vi kan äntligen duscha läänge...


December

Vi firar vår första julafton i huset! Mysigt att få plats med hela familjen! Min man har påbörjat snickring av pärlspont i trappan.



Hoppas att ni orkade med alla bilder! En summering av året får bli: hårt arbete och ett underbart nytt liv!

Kram Maria

Inga kommentarer: